söndag=tävling
2011-05-15 / 17:09:52 / Allmänt

Trodde vi ja.. Haha! Efter att ha letat pass en halv natt och morgon, och ställt in tävlingen, så ringer Robin hemifrån och säger att han har hittat passet. Tävlingsarrangörerna var schysta och sa att det var okej att jag faxade in en kopia på vaccinationerna imorgon, så vi bestämde oss för att åka ändå. Var ändå ute i bra tid.
Vi kom till Hofors, där vi tydligen skulle svänga, men ville inte riskera att köra vilse, så eftersom det var vägbeskrivning från Sandviken på hemsidan så bestämde vi oss för att det var lika bra att åka till Sandviken så vi inte skulle köra vilse, pyttsan. Väl i Sandviken visste vi inte om vi skulle köra höger eller vänster i en rondell, men vi chansade och körde efter en hästtransport som körde till vänster. Efter ett tag ser vi en skylt Ryttartävling 400 meter. "YES!" tänker vi, vi hittade! Vi kör glatt in på tävlingsplatsen, får goodiebags och kaffebiljett (pluspoäng!) och åker och parkerar och är påväg ur bilen..
Men var det inte lite mycket ponnyer här? undrar vi.. och tänker att "äh.. det brukar ju vara några ponnyer med på storhästtävlingar". Men det dyker bara upp fler och fler småtjejer med små nätta ponnyer, och jag tänker att "det här är fan inte sant.." Jag kliver ur bilen och går och pratar med parkeringsvakten. "jag har en jättedum fråga.. men är vi inte i Österfärnebo?". "Haha nej, ni är på gävle ponnyklubb". "jaha...". "Ja, vad ska du göra för nåt då?". "jo.. jag ska tävla. Fast jag har en storhäst i transporten.." "ojdå..". HAHA!


Visade sig alltså att vi hade kört åt helt fel håll, och hamnat på en ponnytävling. Förstår ni vad roligt det hade sett ut om jag hunnit lasta ur, innan jag insåg att det bara var ponnyer där?!
Slutade iaf med att vi fick åka tillbaka samma väg, och ytterligare 4 mil. Vilket resulterade i att vi inte hann fram i tid till tävlingen, och fick åka hem igen. Tur jag har en snäll häst som står still i transporten! <3

Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: