Tävling
2011-05-29 / 19:10:00 / Dagens ridpass

Är väldigt kluven efter dagens tävling. Liptus kändes SUPER på framhoppningen, han var mjuk och framåt och det var liksom bara att sitta och "åka". Han hoppade som sjutton, och det kändes toppen. Väl inne på banan hade jag också en bra känsla i sprången och mot hindren, men jag red som en kratta. Hade ingen styrning kvar :P, vägarna blev katastrof, så illa en gång att vi var påväg rakt in i ett hinderstöd. Jag vet inte var det var, men Liptus var lite som han var förut. Ville INTE hoppa. Kollade på filmen i efterhand, och ser att han blir rädd för någonting innan näst sista hindret, och slår verkligen på en tvärnit. Jag var på väg i backen. Förmodligen hindermaterial/vatten som låg utanför banan bakom hindret, men jag vet inte. Var så skumt, för annars när han lägger till med detta humöret att inte vilja hoppa, då brukar man alltid känna det på honom. Han går emot och vill inte alls, tappar suget. Men han sög verkligen tag i hindren idag! Så blev därför jätteförvånad. Men som sagt, tror jag fick min förklaring när jag såg filmen. Är nöjd med dagen trots allt, hade en superbra känsla och han SÖG mot hindren. Hoppade så jag nästan flög av några gånger :P. Så jag är positiv trots att Liptus inte var på hopphumör idag. Blev inte världens "schystaste" framridning heller. Det blev jättebråttom, så Martina var snäll och red fram honom åt mig medans jag gick banan. Sen fick jag kasta mig upp och trava några varv, sen direkt ut på framhoppningen och hoppade bara 4 språng ca. Sen att jag var trött som ett as, och var ute igår kväll hade garanterat bidragande orsaker också. Får skylla mig själv, duktig häst! Johanna filmade idag, men har inga bilder och filmen ligger kvar på hennes kamera.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: