Tävling
2011-05-28 / 10:46:04 / Dagens ridpass

Igår, fredag, var vi och "tävlade" i Storvik. Hoppade en clear round bara, vill få Liptus lite cool på utebanor innan jag krånglar med nåt annat. Han skötte sig bra igår, från att för ett år sen vara supernervös och bara snurra runt till att stå helt cool och glo och äta gräs, är ett stort steg. Han har/hade även en tendens till att absolut inte vilja hoppa utomhus på tävling, och det där har satt sig i mitt huvud efter några tråkiga krascher. Istället för att tänka "nu jävlar hoppar vi" så tänker jag "okej håll i dej nu stannar han", och varje gång jag tänker så så gör han ju självfallet det. Jag är verkligen ingen tävlingsmänniska känner jag! :P.
Vi tog oss iaf runt banan, med två stopp på samma hinder, som var HELT mitt fel. För innan det hindret tänkte jag verkligen "nu kommer han stanna", men när jag sen gav mig fan på att han inte skulle göra det, då hoppade han resten av banan fint. Så jag är NÖJD med dagen, och det är bara att ta nya tag och hoppas på att jag kan få mitt huvud att sluta spöka.

Blev tyvärr inte en enda bild från tävlingen idag, då Tilde var med och Johanna inte hade några lediga kamerahänder. Men eftersom Tilde har varit på sin första tävling vid en ålder av 1 månad, så lägger jag in en bild på henne ;). Det ska börjas i tid!

1 Kommentarer
Martina:

Är du lite dagvild ;) vi var i storvik på fredagen ;) det är lördag idag! haha



SKRIVET DEN: 2011-05-28 KL: 11:15:20 URL: http://mzedendahl.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: