Tömkörning på banan
2011-05-08 / 12:35:02 / Dagens ridpass

Som rubriken säger så tömkörde jag Liptus på banan igår, lördag. Orkade inte slita ihjäl mig, och ville bara att han skulle få springa av sig lite (var sjukt varmt), så hade en gummisnodd på honom idag med. Funkade bra igår, men idag var han lite mer stretig mot den, stundvis var han superfin men tror han tyckte det var lite trök att vara på banan. Blev en ganska kort stund, men gjorde väldigt mycket övergångar och tempoväxlingar, han skötte sig utmärkt iaf, och det är så himla skönt att han lagt av med sina dumheter! Han lyssnade på röstkommandon helt utan tvekan, och det är SÅ KUL att märka att det ger resultat. Stod på mitten och sa "trav" tyst och lugnt, utan någon speciell betoning, och han börjar trava. Samma sak med "galopp", han bara fattar galopp, utan tvivel även från skritt, varje gång! Det känns som jag fått en ny häst, om man jämför med hur han var för ett-två år sedan, då var han som Lester i ponnyakuten, plus att han attackerade ;).

Skrittade av honom ner mot sjön, och mamma tog lite mobilbilder, bjuder på några stycken. Fick två filmer också, från tömkörningen.. Kanske lägger upp lite mer filmer/bilder senare, nu ska jag få i mig lite mat.
Micaela

3 Kommentarer
Matilda:

Underbara bilder!



SKRIVET DEN: 2011-05-10 KL: 07:40:31 URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Josäfin :>:

Åh vad mysigt med vatten! :D



SKRIVET DEN: 2011-05-11 KL: 07:45:29 URL: http://jossanamigo.blogg.se/
ida:

jätte fins bilder :D



SKRIVET DEN: 2011-05-16 KL: 16:18:58 URL: http://gillsaramis.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: