Update
2011-05-22 / 11:02:59 / Dagens ridpass

Jag är väldigt dålig på att uppdatera när Robin är hemma märker jag, finns ju roligare saker än att sitta vid datorn då. Men kan uppdatera lite i korta drag nu innan vi åker till Elgiganten och letar ny kamera till mig.

I fredags var jag och Liptus ut i skogen, han var jättepigg och ville mest bara studsa på stället med huvudet som en giraff. Han var rädd för allt, tvärnitade flera gånger på vägen i galoppen för vattenpölar. Suck! Tur jag har klister i röven, skulle haft det i ridhuset i tisdags också ;). Gick hyfsat bra iaf, han lyssnar bra även fast han är sådär taggad och det är jätteskönt. Red runt gamla sommarhagen och lät honom dra på ordentligt i galoppen. Han blir så slö i galoppen på ridbanan.

Igår, lördag, så longerade jag honom på ridbanan över bommar. Han lyfte fint på fötterna men tyckte det var skitkul att busa med kompisen som stod i korallen precis bredvid ridbanan, haha! Han var väldigt pigg, och fick för en gångs skulle bra tryck i galoppen på våran lilla bana. Brukar vara rätt loj där annars just när det kommer till galoppen, kul!
Micaela

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: