Galen häst!
2011-10-22 / 09:38:18 / Dagens ridpass

Igår kom explosionen som jag förväntade mig i förrgår. Liptus var helgalen. Gick inte att trava lite lugnt, utan han skulle galoppera på stället och bockade när jag höll in honom. Så fort jag råkade röra mig lite i sadeln så for han iväg i världens bockserie, samtidigt som han sparkar bakut och vrider sig som en mask (tror ni i stallet vet vad jag menar? haha). Vi var ute på en kort tur, och när vi på tillbakavägen skulle gå över ett dike, som vi har gått över tusen gånger. Så kände jag hur han laddade flera meter innan, och innan jag kunde hejda honom drog han iväg i full galopp och HOPPAR över hela diket som om det gällde livet. Såg frambenen uppifrån ryggen, och när han landade så for han iväg i en ny bockserie med sparkar och maskande. Herregud säger jag bara! Det är ingen bra kombo med vila och kallt väder. Fasar inför att sätta igång honom sen efter vintervilan..!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: