Heldag
2011-10-04 / 16:10:42 / Allmänt

Igår blev det verkligen en heldag. Hämtade Ida på stan vid elvatiden när hon slutade skolan, då åkte vi direkt ut till Kivnäbben. Liptus fick gå en promenad, sen klippte vi honom. Tog bara halsen och snett ner från manken mot magen, eftersom han inte är speciellt hårig på kroppen. Var mest på halsen han var tjockhårig. Han skötte sig bra, och vi blev hårmonster.
´
Åkte sen och köpte kebab och pizza och åkte hem till mig och åt med Robin. Sen for vi iväg till Idas stall och red ut på hennes buspållar. Var ganska roligt att rida ponny igen, var ett antal år sedan nu :P. Vi överlevde iallafall, och skyndade oss vidare ut mot östborn där vi träffade på Martina och gick mot sveden med nästa häst. Det var Ida som provade Newton, hon ska tävla honom nångång under hösten så det var ju bra att testhoppa kanske ;).
´
Var heldöd när jag kom hem, kastade i mig mat och sen somnade jag i soffan. Som alla andra dagar den senaste veckan..!
´
Men nu är det en ny dag, och jag har precis kommit hem från skolan. Provkörde nytillskottet, jag och Robin köpte en bil idag. Så nu kan jag ut och brumma med Liptus när jag vill, superskönt! :D. Ska premiäråka till ridhuset ikväll och hoppträna tillsammans med Martina och Ida :). Nu var det sådär längesedan jag hoppade igen känner jag!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: