Högbo rk - 8/10
2011-10-11 / 11:59:57 / Dagens ridpass

Direkt efter tävlingen i lördags kan jag väl inte påstå att jag var speciellt nöjd. Fick ett pet i första klassen (dålig känsla och ingen rytm, därför missnöjd). I andra klassen vet jag inte vad som hände, han stoppade på första, andra och sista hindret. Han ville verkligen inte hoppa, stod emot från att vi kom in på banan och jag fick inte igång galoppen. Allt kändes bara motvilligt och jag tänkte gå ut och låta honom vara, men efter andra hindret flöt banan på relativt bra. Men sen kom niten på sista hindret också, jag fattade ingenting just då. Men nu i efterhand har jag funderat lite och det var förmodligen en blandning av första innetävlingen på år och dar/pälssättning/jag red som en kratta/mörkt ridhus/ trångt som bara den/ och trött häst. Kände att han gick och slog i hovarna hela tiden och snubblade innan vi skulle in till andra klassen, han hade nog lite mjölksyra. Det var konstigt underlag på framhoppningen. Och, som sagt, riktigt skum bana i första klassen. Fick verkligen korta ihop och nästan göra små krokar in mellan vissa hinder för att ens ta sig runt banan. Dåligt!
´
Jag är iaf nöjd över att han kändes pigg och glad i första klassen och på framhoppningen. Att vi överlevde första kombinationen på tävling på säkert två år utan missöden, och att han skötte sig bra i första klassen trots att jag trodde vi hade hamnat på en nationell 120 och inte på en lokal clear round, haha!
´
Bara att ta nya tag till svärdsjö på söndag. Där det brukar vara snälla banor och mycket plats ;).

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: