Hovböld
2011-10-20 / 08:55:42 / Allmänt

Hello, tror jag är tillbaka nu. Återstår att se, har ingen direkt fantasi eller motivation alls till att blogga känner jag. Men det är roligt att statistiken håller i sig trots att jag inte skriver på ett par dagar, det gör att jag blir motiverad till att fortsätta :).
´
Min hastiga paus berodde på halt häst. Hade ingen direkt lust att sitta här och låtsas som ingenting, och inte heller dela med mig av allting. Då jag var rätt förvirrad och samtidigt hade halvt panik. Man ska inte börja googla eller fundera om hästen är halt ;).
´
Vi skulle ju iväg och hoppträna i torsdags, och när jag började trava igång honom kände jag att han inte gick som han skulle. Hoppade av, lastade in honom och åkte hem igen. Han har sedan dess varit varm till och från i hasen, och gått mer eller mindre bra från dag till dag. Veterinären sa att jag skulle avvakta, och att det eventuellt kunde vara en hovböld. Vilket många andra också föreslog. Och mycket riktigt, till min stora lättnad, hittade hovslagaren en hovböld i tisdags. Det var en väldigt liten böld, så han kunde få bort hela på en gång utan att det ens märktes. Från ena sekunden till den andra var han bra igen, värmen var borta och han visade ingen hälta. Skönt! Mia fick ändå komma ut och "lasra" och sticka lite nålar i rygg/rumpa, i förebyggande(/dubbelkoll) syfte. Hon tyckte han var mjuk och fin, hade en  spänning långt ner på ryggen på högra sidan. Som släppte helt efter några akupunkturnålar. Skönt att höra!

1 Kommentarer
Linnéa Boberg:

Sv; Det låter precis som det min häst har, hovslagaren skulle komma idag eller imorgon så då får vi se.. Men jag "hoppas" på en hovböld, för det är inte lika allvarligt som någon annan skada :)



SKRIVET DEN: 2011-10-20 KL: 09:28:28 URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: