Falu ridklubb - 24/9
2011-09-28 / 10:59:10 / Dagens ridpass

90 cm - 0 fel.
´
Han kändes rätt slö, men var inte tung i handen. Fick jobba ordentligt för att få igång honom, red inte fram så länge. Ville inte trötta ut honom, på framhoppningen kändes han helt ok. Om än något nonchalant, lyssnade inte riktigt på mig och han bockade som en galning efter varje hinder! Kändes som det fick bära eller brista inne på banan. Och det höll. Han kändes bra bara vi kom in på banan, var med på noterna och vi hade ett bra tempo. Kom dock väldigt nära ett plank, (ni ser på filmen), så han var på vippen att stanna och jag var på väg att ramla av. Tur det var en lång väg till nästa hinder så jag hann återfå balansen (läs. sätta mig i sadeln igen, haha).
´
´

100 cm - 9 fel.
´
Här kändes han piggare, men var hård i munnen och inte direkt kontaktbar. Kändes som ett tåg som bara fräste på ungefär. På framhoppningen var det lite si och så, tvärnitade på oxern och kastade sig sen rakt igenom den. Jag var på väg att ramla av, igen, och slog i ansiktet ordentligt i hans huvud (har fortfarande skrapsår på hakan, haha). Så vi tappade lite fokus. Men hoppade oxern igen och sen räcket, och då hoppade han jättefint. Inne på banan blev jag helt invalid. Mot första hindret låg vi helt fel och kändes som vi skulle göra ännu en krasch, vilket resulterade i att jag var livrädd (haha) och Liptus stannade. Det hade jag också gjort om jag var han, herregud vad jag skrattade när jag såg filmen :P. Sen flöt banan på, det kändes riktigt bra faktiskt. Han blev rätt flack mot ett räcke på kortsidan, och fick med sig en bom. Men jag är supernöjd! Var en vattenmatta med också, som han inte ens tittade på :)
´
Jag klippte bort första tvärniten, för att skona er från en skrattattack ;).
´

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: