Pay & jump - Falu ridklubb
2011-09-17 / 19:06:05 / Dagens ridpass

Dagens p&j gick sådär! Han kändes superfin på framridningen, dock väldigt pigg och stark. Allting gick väldigt segt, så fick rida fram länge med mycket långa skrittpauser. Fick börja om från början hela tiden kändes det som, men han var stadig i formen och hade bra bjudning. På framhoppningen kände jag att det kunde gå hur som helst, jag kunde knappt hålla honom! Han var sjukt stark, och drog mot hindren. Kom väldigt fel stup i kvarten och fick inget bra flyt. Men han hoppade upp sig bra. Väl inne på banan fick vi vänta länge medans de byggde om. Tempo, vad är det? Direkt när vi gick in i ridhuset (första inomhus"tävlingen" på länge..) kände jag att han stod emot mycket mer än vad han gjorde ute. Det var trångt och mörkt. Fick höra att även de som red c-ponny tyckte det var trångt på banan. Det var verkligen supertrångt, fick inte till linjerna bra alls. Kom antigen kort eller långt in, vilket såklart resulterade i att jag kom fel på hindret efter också. Fick inget flyt alls, utan allt kändes som "Hej, kom och hjälp mig". Liptus var iaf snäll och hoppade trots att det inte alls blev bra förutsättningar för att göra det. Fick ett nedslag på andra hindret (kom för nära och han blev lite flack) och sen kraschade vi rakt in i det sista. Är förvånad över att jag höll mig kvar faktiskt nu när jag tittar på filmen i efterhand. Var verkligen beredd på att ramla av där! Har ena benet på fel sida.
´
Fick inget bra tempo, utan han kändes loj och flack. Tråkigt då han var så himla fin på framridningen! Men kan tänka mig att det berodde på att det var inne, trångt och mörkt. Det visar sig, bara att ta nya tag! I det stora hela är jag nöjd, målet nu i sommar och höst har/är att han inte ska stanna eller tveka. Och det gjorde han inte! :)

1 Kommentarer
Sara Carlsson:

sv: åh, tack så mycket :D



SKRIVET DEN: 2011-09-17 KL: 19:41:27 URL: http://carlssonpataket.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: