Tävling-Storbyn 28/8
2011-09-01 / 10:47:02 / Dagens ridpass

Har fått tag i båda filmerna från helgen nu. Det var två clear rounder, men får nog vara slut med mitt fjant om att hoppa så lågt det bara går nu. Liptus skötte sig super, och hoppade som en klocka hela dagen. Både på framhoppningen och på banan. Blev bara nåt enstaka missförstånd i varje klass, som inte ens var stort. Han hoppade av lite tidigt någon gång bara. Jag säger som Tusse, "han kommer inte fel, han kommer olika!". Det kändes skitbra, och vi nollade båda "klasserna". Han hade bra bjudning, och sög tag i hindren. Annars kan han lätt bli lite loj och känns ibland lite som han har scenskräck. Han "fryser fast" inne på banan, och kan stå emot rätt rejält. Nu var det en helt annan känsla, och allt flöt på smidigt. Jag tror att andra klassen faktiskt kändes bäst ändå, då hade vi sett alla hinder en gång och jag visste  att han inte tyckte dom var läskiga så jag vågade rida på lite mer.
´
Var sjukt klantig och glömde ta med mig tränset också! Tur att det finns snälla människor som hjälper till och lånar ut sina saker. Och tur att det finns bra personal på tävlingar som ställer upp och fixar :). Red Liptus på ett tvådelat tränsbett i andra klassen, och det gör jag aldrig om kan jag säga. Haha!
´
Red inte fram speciellt länge alls innan andra klassen, det var massor med sena strykningar. Så helt plötsligt var det vår tur, tur att jag tog ut honom lite tidigare än planerat så vi hann in på banan :P. Nu är jag skittaggad inför lördag. Tyvärr går det inte att göra klassbyte, så vi kan hoppa lite högre. Men det är iaf en clear round först, sen en A:0+A:0. Gillar Hofors stora ridbana också!
´
Om ni undrar vad det är han pysslar med i början till vänster på 80-filmen, så är han rädd för en tant med kamera. Han gjorde nån spark så jag var på väg i backen ;). Och undrar ni vilka det är som pratar/skriker så är det Ida och Malin.

2 Kommentarer
m i l l a h . s e:

Han ser jättefin ut, snyggpållen :O)

Kram!



SKRIVET DEN: 2011-09-01 KL: 11:54:51 URL: http://millah.se
therese:

vad fin han är (: ser fram emot att sno han av johanna någon dag!! :D



SKRIVET DEN: 2011-09-01 KL: 14:39:47 URL: http://lillateres.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: